ROSACEA BEHANDELING ALKMAAR

Rosacea behandeling Alkmaar

HUIDINIDICATIE - ROSACEA

Rosacea is een chronische huidaandoening die gekenmerkt wordt in het gezicht, voornamelijk op de wangen. Het wordt gekenmerkt door roodheid, blozen, zichtbare bloedvaten en puistjes. Rosacea wordt vooral gezien bij vrouwen vanaf 30 jaar. Mensen met een licht huidtype hebben vaker last van rosacea dan mensen met een donker huidtype. De demodexmijt speelt vermoedelijk een rol op de huid bij het ontstaan en verergeren van het probleem. Hoewel de exacte oorzaak van rosacea nog onbekend is, zijn er verschillende factoren die bijdragen aan het ontstaan ervan, waaronder genetica, omgevingsinvloeden en ontstekingsreacties.

ROSACEA BEHANDELEN

Rosacea is een chronische huidaandoening die zelf niet verdwijnt. Er zijn verschillende behandelmogelijkheden om zowel de roodheid, als de ontstekingsreactie aanzienlijk verminderen. Dit behandelen we doorgaans met lasertherapie, ledtherapie, peelings en thuisproducten. Omdat iedere huid anders is, zullen wij dan ook altijd een behandel -en productadvies op maat adviseren. Behandelmogelijkheden van rosacea zijn onder andere:

TRIGGERS VAN ROSACEA

De volgende triggers kunnen rosacea verergeren. Probeer deze dan ook zoveel mogelijk te vermijden.

• Extreme temperaturen: Zowel hete als koude temperaturen kunnen rosacea verergeren.
• Zonlicht: Blootstelling aan de zon kan een trigger zijn voor rosacea.
• Stress: Emotionele stress kan de symptomen van rosacea verergeren.
• Alcohol: Alcoholconsumptie, vooral van rode wijn, kan rosacea uitlokken.
• Pittig voedsel: Voedsel met veel kruiden of specerijen kan bij sommige mensen rosacea uitlokken.
• Hete dranken: Warme dranken zoals koffie en thee kunnen rosacea verergeren.
• Cosmetica: Sommige cosmetische producten kunnen de huid irriteren en rosacea veroorzaken of verergeren.
• Bepaalde medicijnen: Sommige medicijnen, zoals corticosteroïden en bloeddrukmedicatie, kunnen rosacea uitlokken.
• Overmatige fysieke inspanning: Intense lichaamsbeweging kan een trigger zijn voor rosacea.
• Bepaalde omgevingsfactoren: Blootstelling aan wind, hete baden of sauna’s kan rosacea veroorzaken of verergeren.

VERGOEDING DOOR DE ZORGVERZEKERING

In sommige gevallen kan de behandeling gedeclareerd worden door de zorgverzekering, afhankelijk van jouw zorgverzekering en de indicatie. Je kunt de polisvoorwaarden van jouw zorgverzekering bekijken of je in aanmerking komt voor een vergoeding. Neem bij vragen contact op met uw zorgverzekeraar.